perjantaina, lokakuuta 27, 2006

Vetäytyminen virtuaalimaailmaan - piilevää depressiotako?

Hahaa Täällähän käy varsinainen kuhina. Jouduin jopa törkeimmät kannanotot deletoimaan - ei vainskaan. Piti tuota "Mäkelää" opastaa varsinaisessa sanan merkityksessä kommentoinnissa. No niin ihan ensimmäiseksi taitaa myyntipuhe jutut tarttuneet matkaan ihan Mäkelän ihtensä puheista - Joten ablodit siihen suuntaan. Kävin tuossa surffikierroksella tuosta mediakasvatuksesta ja löysin taas kerran oivaa tavaraa pureskeltavaksi. "Eli Globalisaatio ja mediakasvatus - Miten globalisaatio vaikuttaa kieleen, tekstimaailmaan ja maailmankuvaan median kautta? Ja joku täysin tuntemattoman Antropologi Appadurain teorian mukaan on viisi eri maisemaa, jotka vaikuttavat postmoderniin maailmaan":

Media-spaces l. mediamaisema
ethno-spaces l. etniset maisemat
finance-spaces l. taloudelliset maisemat
techno-spaces l. tekniset maisemat
ideo-spaces l. idea-maisemat
"Yhteistä näille kaikille maisemille on on se, että ne jatkuvasti muuttuvat yhä monimuotoisemmiksi ja että meidän on yhä vaikeampi saada niistä kokonaiskuvaa."
"Globaalinen jatkuvasti muuttuva yhteiskuntamme tarvitsee koulutettuja yksilöitä, jotka pystyvät analysoimaan ja ymmärtämään kaikki erilaiset media- ja muut maisemat.
"Mediakasvatus on tärkeää, koska se auttaa ymmärtämään yhteiskunnallisia prosesseja, luomaan itselleen kokonaiskuvaa yhteiskunnan eri maisemista, orientoitumaan globalisoituneessa maailmassa." Ja nuo edelliset otokset olivat suoraan edu.fi:n sivuilta Globalisaatio ja mediakasvatus artikkelista.
Täältähän se homman tausta aukeaa. On kyettävä havainnoimaan, analysoimaan ja tulkitsemaan, jotta pystyisi kärryillä, voisi muodostaa omia myyntipuheita, saada toiset vakuuttuneiksi jne. Jos nämä taustat jäävät vaillinaisiksi, miten muodostuu kyky analysoida, eritellä, tulkita omia tuotteita suhteessa kilpailijoiden tuotteisiin, löytää omat vahvuudet, omat myyntiargumentit. Siinäpä se. Mitenkäs sitten näitä asioita kokoaisi INTOHIMOA herätteleviksi oppimiskysymyksiksi? Se on ainakin vissiä, että harjaantua pitää monen monituisessa yhteydessä, jotta muodostuisi valmiuksia menestyä ja vallata maailmaa myyntipuheillaan. Koska siihenhän sitä pitää tähdätä.

1 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Mediamaisema ajattelumme johti taas postmodernismiin. Sitähän pohdimme intohimoisesti pari vuotta sitten taidekasvatuksen yhteydessä. Miten en olekaan sitä ajatellut viime aikoina. Mutta nyt vastaan tuli tosi hieno artikkeli. Heimomarkkinointi, retromarkkinointi ja autenttisuus. hei siinä meille myös avainsanoja. Lukekaapa artikkeli http://www.hse.fi/FI/articles/services/2005/artikkeli1_2005.htm

8:18 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home