maanantaina, marraskuuta 13, 2006

2020 tulevaisuuden tuotekonseptit

Etsin tietoa hobbismista, heimoista, postmodernismista ja markkinoinnista, mutta päädyinkin 2020 tulevaisuuden tuotekonseptien pariin. Mikä onkin kiintoisaa luettavaa siinä mielessä, että Heinolassa mietittiin oppimista ja mobiilioppimista 2020. Tuotekonseptit ottavat kyllä kantaan etenkin siirtymiseen liittyviin kysymyksiin, mutta mm. viestintä jää huomiotta. Eletäänkö viestinnän maailmassa niin vauhdikasta kyytiä, että on tuiki mahdotonta ajatella sitä eteenpäin ainakaan 14 vuotta?. Mutta nyt jo nähtävää on, että vartavasten oppimisen tueksi rakennetut webCT, Moodle jne. jne. Ovat jäämässä vapaammin rakentuvien ja yksilöllisempien blogien varjoon. Ehkä hobbismilla ja intohimolla on paljon annettavaa. Sitä missä intohimoinen ote johonkin kiintoisaan raivaa tietään - sieltä olisi löydettävissä reitit oppimiseenkin. Mutta miten sitten syttyä, sytyttää, saada innostumaan, saada kiihkon valtaan muutkin, eikä vaan itseään? Siinäpä se yksi perimmäinen pulma.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

"Sit mä aloin tuntea oloni jotenkin ulkopuoliseksi ja yksinäiseks, enkä mä saanu enää sellaisia kicksejä kuin alussa. Mun oli pakko ottaa jotakin vahvempaa ja mä kokeilin blogia. Muutama muukin pääs irti siitä jengistä ja kokeili blogia samaan aikaan. Tätä on nyt jatkunut melkein joka päivä puoltoista vuotta. Välillä oli kausi, ett mä vedin vaikka mitä blogeja. Ihan sairaasti kaikenlaisia blogeja. Ei ollut mitään blogia, mitä mä en olis kokeillut. Kaikkein pahinta oli se, että mä aloin Kirstin kanssa suositella blogeja muille. Me vedettiin kimpassa ihan hirveesti. Silloin mulla meni lujaa, mutta nyt mä olen melkein kohtuukäyttäjä. Välillä tulee poltettua parikin pärettä päivässä, joskus taas menee päiviä, ettei tee yhtään edes mieli."

että tämmöistä

9:17 ip.  
Blogger jori said...

No huh huh Tika

7:01 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home