Omat heimot jyrää
Salkkarissa oli mielenkiintoinen juttu aamusella Tohtori Martti Puohiniemen arvotutkimuksesta. Ykskaks tuo alkuun jopa vähän humoristiselta kuulostanut heimokulttuuri nostaa päätään niiin markkinoinnissa kuin arvokeskustelussakin. Toisaaltaan Puohiniemen viittaamat nettiheimot, joihin lukuisiin kuulun myös itse. Monet ovat äärimmäisen kapea-alaisia. Mutta samalla myös nopeasti tylsistyttäviä. Rupeaakohan tapahtumaan nopeitakin muuttoliikkeitä näiden heimojen keskuusessa? Avaako googlemarkkinointi uusia väyliä uusille tuotteille? Tavoitetaanko heimot blogimainonnan kautta? Ja jos nuorista tulee yhä konservatiivisempia ja ikäihmisistä sallivampia. Miten se huomioidaan tuotevistinnässä, markkinointipuheissa ja mielikuvamarkkinoinnissa. Miten nämä taas näkyvät tuotekuvauksen, tuotesuunnittelun, asiakaspalvelun ym tutkintojen sisältöjen sisällä ja miten mm. kulttuurialan opiskelijoiden silmät avataan näkemään tämäntyylisiä asioita?
1 Comments:
tästä kirjoituksesta näyttääkin olevan 6 vuotta aikaa! törmäsin tähän tekstiin sattumalta ja on mielenkiintoista huomatta että nyt kuusi vuotta myöhemmin nuo asiat ovat toteutuneet, ainakin jollain tahoillla.
Blogikirjoituksethan ovat nykyään enemmänkin vain tuotteita mainostavia sivustoja ennemmin kuin ihmisten oikeita arvosteluja ja mielipiteitä.
mielenkiintoista...
Lähetä kommentti
<< Home