Myyntipuheita kerrassaan
No nyt lupaamani myyntipuheet. Totta puhuakseni täytyy myöntää, että ajattelin ensisilmäilyn yhteydessä myyntipuheartikkelin toisenlaiseksi. No löytyipä kuitenkin taas pohtimisen siemeniä tai ituja. Siis lehti oli taasen tuo Yrittäjä 6 / 2006 ja haastateltava Petteri Immonen. Eli täältä pesee. "Tehoton ja hengetön myyntikeskustelu vie monelta myyjältä mahdollisuuden saada asiakkaalta myönteinen ostopäätös..... Myyjän on ennen kaikkea mietittävä, mille asiakassegmentille hän myyntipuheensa kohdistaa, millainen hänen asiakkaansa on, mitä tarpeita tällä on ja miten juuri hänen tyyppistä asiakasta tulisi lähestyä..... Jos yrityksessä huomataan, että asetettuihin myyntituloksiin ei päästä, on lähdettävä miettimään, onko syy tuotteessa, myyjien tavassa työskennellä vai kenties johtamisessa." Siinäpä sitä pohtimista taasen. Miten sitten rakentaa hyvä myyntipuhe ja tarina tuotteen ja yrityksen tueksi. Asia on siinämielessä myös ajankohtainen, että miten nuo sitten näkyvät myös www-sivuilla, etenkin jos katsoo itseään tuon myyjän vinkkelistä ja oppilaitosta yrityksen?
Hei ja seuraavalla sivulla myös Asiakaspalvelusta hyvä pointti. (pakko laittaa tänne arkistoon) Nyt haastateltavana Henrietta Aarnikoivu. Siis kaikki taas kuulolle. "Yritys, joka tuudittautuu pelkästään hyvän tuotteen tai palvelun valovoimaan, ei kykene toimimaan 2000-luvun markkinoilla kannattavasti. Hyvä tuote tai palvelu ei enää riitä positiiviseen palvelukokemukseen tai asiakkaan sitouttamiseen..... Asiakaspalvelu edustaa yhtä ydintuotteen tai palvelun ympärille rakennettavaa lisäpalvelua, jolla tuotetaan asiakkaalle arvoa ja erotutaan kilpailijoista.....Hyvä asiakaspalvelu rakentuu yksinkertaisten asioiden varaan...Kontaktin ottaminen asiakkaaseen, asiakaspalvelijan aito halu palvella sekä arvostus, kiinnostus ja mielenkiinto asiakasta kohtaan, aito läsnäolo, kuuntelu, inhimillisyys ja silmiin asti ulottuva hymy ovat Aarnikoivun mukaan hyvän asiakaspalvelun keskeisiä elementtejä" Tässä kohtaa ei voi muuta kuin vaieta hetkeksi - oli nimittäin melkoisen tyhjentävää. Kiitos tällä erää ja peilin eteen hymyä harjoittelemaan.
Hei ja seuraavalla sivulla myös Asiakaspalvelusta hyvä pointti. (pakko laittaa tänne arkistoon) Nyt haastateltavana Henrietta Aarnikoivu. Siis kaikki taas kuulolle. "Yritys, joka tuudittautuu pelkästään hyvän tuotteen tai palvelun valovoimaan, ei kykene toimimaan 2000-luvun markkinoilla kannattavasti. Hyvä tuote tai palvelu ei enää riitä positiiviseen palvelukokemukseen tai asiakkaan sitouttamiseen..... Asiakaspalvelu edustaa yhtä ydintuotteen tai palvelun ympärille rakennettavaa lisäpalvelua, jolla tuotetaan asiakkaalle arvoa ja erotutaan kilpailijoista.....Hyvä asiakaspalvelu rakentuu yksinkertaisten asioiden varaan...Kontaktin ottaminen asiakkaaseen, asiakaspalvelijan aito halu palvella sekä arvostus, kiinnostus ja mielenkiinto asiakasta kohtaan, aito läsnäolo, kuuntelu, inhimillisyys ja silmiin asti ulottuva hymy ovat Aarnikoivun mukaan hyvän asiakaspalvelun keskeisiä elementtejä" Tässä kohtaa ei voi muuta kuin vaieta hetkeksi - oli nimittäin melkoisen tyhjentävää. Kiitos tällä erää ja peilin eteen hymyä harjoittelemaan.
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home